18:10

29974-24

My new hairdo. Thanx betto! Du är fantastisk!

Det är mycket nu. Skriver mer en annan gång. Tjong.

vuxenpoäng

1. Körkort (* )
2. Bil ( )
3. Matservis ( )
4. Soffbord (*)
5. Ica kort (*)
6. Hemförsäkring (*)
7. Eget boende (*)
8. Fast inkomst ( )
9. Köksbord (*)
10. Finglas ( )
11. Betalkort (*)
12. Toarullehållare (*)
13. Duschdraperi (*)
14. Barn (*)
15. sambo/make/maka (*)
16. Spelar bingolotto ( )
17. Tippar på lördagar ( )
18. Internetbank (*)
19. Organiserat skafferi (*)
20. Färsk mat i kylskåpet (*)
21. Slänger dina håliga sockar (*)
22. går på reklamer på tv (*)
23. Har fläckbortagningsmedel hemma (*)
24. Pensionsfond ( )
25. sopsorterar (*)
26. Prenumerar på någon dagtidning ( )
27. Prenumerar på allers/hemmets veckotidning ( )
28. Letar middagstips (*)
29. Blir arg när skorna inte står på sin plats ( )
30. Får majoriteten av post i räkningsform (*)
31. Har en stavmixer (*)
32. Äter söndagsmiddag ( )
33. Försöker att inte svära ( )
34. Sorterar tvätt (*)
35. Har en krok i badrummet märkt ”gäster” (*) men den var ju här när vi flyttade in..
36. Mobilabonemang ( )
37. Hemtelefon (*)
38. Veckohandlar (*)
39. Medlem i Hyresgästsföreningen (*)
40. Gardiner (*)
41. Dukar (*)
42. Överkast (*)
43. Kuddar för prydnad (*)
44. Fler än 5 kryddor hemma (*)
45. Fruktskål på bordet (*)

32 av 45.. ehm, inte sååå mkt. :)

Teenage mom!

29974-23

Dagarna bara flyter på i en väldans takt. Har bakat pepparkakstryffel (blev inspirerad av Suss) - Oj, så gott! Igår blev det prommis med Smillen och Jonna. Och lekstund med min nya telefon som är heeelt fantastisk. Me love! Idag skaffade jag och Alex gemensamt bankkonto med tillhörande visa-kort. Mycket vuxet. Fick även tid i januari för pensionssnack. Oj, så vuxet. Guuud, så vuxen jag är. Som tur är så syns det inte. Ser tydligen väldigt ung ut, vilket jag fick bekräftat av en karl på vagnen som trodde jag var 17, max 18 år. Haha..!

Förresten, vi trodde att vi gjorde värsta bra dealen när vi skaffade bredbandstelefoni med Comhem men på räkningarna visade det sig att de har HUTLÖSA priser för samtal till mobil 1,99öre/minut. Riktigt segt, alltså. Mycket billigare att ringa från mobilen, 69öre/minut, då och då har jag ändå kontantkort. Knasigt. Nu gäller det att komma ihåg att inte ringa mobiler från hemtelefonen..

Imorrn ska jag träffa Emma från min gamla soc.klass för en promenad i slottskogen. Det ska bli kul. Länge sedan vi träffades. Hon är helt grym!

Och Morris då? Jo, han växer och äter och sover. Ibland pratar han och ler litegrann. Men han ler inte till vemsomhelst. Lite urskiljning måste man ju göra! :)

Karies

29974-22

Oj oj. jag får ont i tänderna för han är så söt.


13:06

Idag är det nya friska tag!

Fick sova i gästrumssängen själv i tre timmar i morse. Fantastiskt! Alex är den bästa man kan ha barn med.
Julvört (varför finns det bara EN månad om året???) till frukost och sen igång med tvätt, gått med återvinningen och panta flaskor. Tro det eller ej men 90 spänn fick jag ihop.. och då dricks det ju väääldigt sällan öl här nuförtiden. Så med andra ord kan vi konstatera att vi högkonsumerar läsk, även fast pappa har lärt mig bättre. Fanta fick jag ju dille på i slutet av graviditeten så jag skyller på det. Ehm..

Fick Robins gamla mobil med posten.. den var fin och så men luckan bak satt väldans löst och kameran var väl kanske inte vad jag hoppats på.. så med alex ekonomiska hjälp och tekniska kunskaper kom vi fram till att det var en sån här mobil jag behövde, Samsung E370 rose red. Så nu är den på väg i ett litet paket till mig.  Glad är jag. Den som sa att man inte kan köpa lycka har aldrig prövat..

Idag ska storhandlas oxå.. eller så mkt man kan handla utan bil. Men en del iaf. Gossen har snart slut blöjor och vi har ingen ost. Då är det illa.

Tack för allt ni skriver. Blir lika glad varje gång jag får läsa vad ni pysslar med och era varma hälsningar. Jag pussar Morris som en galning från er alla!!!

19:33

Oj oj! Idag  har vi handlat julklappar. Det är ju helt sjukt jobbigt,  må jag säga. Nordstan var full av barnvagnsmänniskor (precis som vi..) och pensionärer (som rör sig i snigeltakt..). Det spöregnade och blåste storm ute.. paraply och barnvagn är en sådär bra kombination, särskilt i blåsten.
Men vi hittade det vi var ute efter så nu saknas bara en kompletterande julklapp till alex (Vann ju aktionen, men det behövs nåt mer..)

Nu är vi helt sjukt trötta. Och jag tror att jag hör en hungrig pojk. Got to go!

Åh, meeeera kommentarer.. så roligt ju!


19:42

29974-21


Me and my son!

Gud, vad jag har pysslat de senaste dagarna.. I lördags bakade jag lussebullar som blev svinbra, igår julpyntade jag med nejlikaapelsiner som hänger i röda band, idag så håller jag på med att sprätta upp fållarna på ett par gardiner för att förlänga dem.. hittade nämligen två gardinstänger i en soptunna (!). Det var super eftersom det redan hänger uppe fästgrejer för sånna.. slapp jag köpa.

Har förresten lagt mitt första bud på tradera.. en julklapp till Alex. Hoppas jag vinner. Skulle innebära att han får fler presenter då.. och det är kul. Lite nervöst är det ändå.. att det löser sig med frakt och sånt..

Imorrn hoppas jag på paket från mamma.. skulle tydligen va en väldigt blandad kompott. Det är så kul med paket. Alex pappa + Vicki hade skickat paket oxå. Ett som skulle va helt gigantiskt.. hur vi nu ska få hem det från posten som nyss flyttade lite för långt bort. Men kul ska det bli när vi väl fått hem det. Nyfiken som tusan på vad som är i.

Imorrn blir det nog julshopping om förkylningen som lurar i mig inte blossar ut.

Hej!

Har ni slutat läsa, gott folk? Inga comments på evigheter.. :(





RSS 2.0