22:49



Ny frisyr. Frida är tammetusan helt fantastiskt bra. Thanx. Och bild på den växande magen.

fotograf är min älskade lax.

23:34

Nya skor och en ny tröja. Det är jag värd!
Fattig orkidéutsällning i trädgårdsföreningen och en mastig köttebullemacka är annat som averkades idag i sällskap med Matilda. Trevligt!

Annars har min dator blivit som ny igen. Hårddisken är omformaterad och livet känns lite lättare.

slut för idag.

Konstigheter

IKEA är en stor bluff. Det blir ju alltid en massa pengar när man har varit där. Jag tror att dom smyglägger på en högre moms eller nåt för alla saker är ju billiga när man lägger ner dem i den käcka gulblå plast-tyg-påsen. Konstigt det där. Hursomhelst är jag less på stället nu. Tre turer på två veckor är liksom enough. Dagens inköp resluterade i alla fall i att vi fick i ordning garderoberna. Här la jag även märke till en till mycket konstig grej. Jag har ju aldrig något att sätta på mig men det visade sig att jag knappt rymde alla kläder på hyllorna. Det finns många sånna små vardagsmysterier kring en.

Sen blev det en kebabrulle med fårost och Sssläsk. Gott som tusan. Dock tar knort mycket plats och jag blir mätt långt före jag själv vill. 

Nu är jag trött och längtar efter att få gå och sova. Men det är minst två timmar kvar. Knortens mest aktiva timmar på hela dygnet så att ens försöka sova då är bara dumt. 

Hoj!

Show me love

Idag åt jag lunch med Alex och Gustaf på Röhsska museet. Bulgursallad med haloumiost och espressotryffel till efterätt. Mycket gott! och väldans trevligt sällskap.

Nu är långskånken på träning bara backi knuten. (vilken lyx för honom att slippa alla resor fram och tillbaka överallt) Jag har slängt in en äppelpaj i ugnen som jag tänkte njuta av till CSI. 

Imorrn ska jag ta en sväng förbi IKEA för att fixa det sista till lägenheten. Kanske blir det en ny väska till mig från HM. Kanske. 

Ja, innehållsfattigt som tusan. Kanske borde jag skriva något om hur upprörd jag blir över allt val-tjosan. Alliansen, alltså. Herregud. Ja, tror folk på det där så kan jag ju inte hindra dom. Men jag säger bara Where is the love?


Good times



Det här var en fin dag. Elisabeth, Thomas och jag utflyktade till Brännö med matsäck och oömma kläder.
Idag är jag alldeles ensam. uttråkad som vanligt. Finns ju tusen saker att pyssla med och så men det är ju inte kul utan mr. Lax. Inget är egentligen kul utan laxen.

Idag fyller mommo 70 bast. Inte fy skam! Ringde och grattade vid tio-tiden. Då hade redan en massa personer ringt och första fikagästerna var där. Can't beat the old people.

11:45

aaah, min brist på motivation börjar likna ett skämt. Jag vill ju verkligen, verkligen flytta så det är meningslöst att försöka läsa mellan raderna där. Jag vill bara inte packa. Eller städa. Det känns så in i helvete tråkigt. Vad vill jag göra istället då? Det är heller inte lätt att svara på. Jag är uttråkad. En tråkmåns. Stan är tråkig. Alla affärer är tråkiga. Alex som jobbar är tråkig. Vädret är tråkigt. Ibland för varmt. Ofta för regnigt.
          Förresten så är det inte så mycket kvar att packa. Köket och alla kläder. 
S har varit min räddande ängel. Vi har tråkat tillsammans precis som back in the old days. Calles, latte och cigg var allt som krävdes för att få dagarna att gå. Så kändes det nu. Fast i en annan version. En mer nyttig sådan, kanske. Och kanske är det så att vi trivs bättre med oss själva nu. Och med var vi bor i världen.
          

Vår nya bärsjal. http://www.norddist.se/pics/ts/ts_brun.jpg

/e.

18:09

Nu har jag varit hemma i en vecka. Jag är stressad, rastlös, håglös, peppad, glad, ledsen och säkert tio motsägelsefulla saker till. Vi kom igång med packandet igår. Helt sjukt hur mycket saker man kan äga och ändå anse sig sakna det ena och det andra. De har lyckats. Jag blir glad av att köpa saker. 

På lördag gäller det iaf. Har gått igenom hela flytten i detalj i huvudet säkert 50 gånger. Vill att det ska flyta på så bra som möjligt. Eftersom jag mest får gå runt och vara stor om magen så tänker jag att jag åtminstone ska bidra med den bästa flyttplanen av alla flyttplaner. Det ska finnas förfriskningar i nya lägenheten så att våra vänner håller ångan uppe och inte börjar hata oss för alla tunga lådor vi har. Och självklart ska det bjudas på mat och mer förfriskningar efteråt. Helst vill jag ge alla inblandade en massa pengar eftersom de är så snälla. Men jag har ju inte en massa pengar. Hoppas min kärlek och tacksamhet räcker till.

Knort verkar må bra. Sparkar och håller igång. Förresten har vi (jag och knort)  kommit fram till att 40 veckor är tillräckligt lång tid i magen så det känns ju bra att jag inte behöver gå över en massa som många andra föstföderskor.. :)

Nu borde jag ju göra något som kan kategoriseras för nyttigt och som för vardagslivet framåt, t ex diska eller packa en låda eller hänga tvätt.. mycket att välja mellan.

kram så länge.

20:37




Nu så! Klicka på bilderna så blir de större. Bilderna är från idag och det innebär att jag är i v.31 av 40.

Nu måste jag börja med packningen..

Kram på er alla!


21:19

Oj oj.. nu är det inte många dagar kvar..

Fredag - Barnmorskan 11.30 och sedan jobb mellan 16-19.20 packa

Lördag - jobb mellan 9.30-16.20 packa

Söndag - tåget går 14.07

Måndag - hemma igen 12.57, lämna saker, besöka arbetsförmedlingen och slutligen återförenas med min Xela inne stan och ta en sväng förbi nya lägenheten. FINELLY!

Finns bilder på vår nya lägenhet (stökig dock) www.oktobra.net/majorna

Så hur går det med magen då?

Jag är säkert överdrivet känslig men jag förstår faktiskt inte varför människor, främmande och kända, inte fattar att man inte vill veta hur sjukt tjock man är när man är gravid. Vad är det för fel på " vilken fin mage du har fått " istället för "shit, vad stor du är, kan inte va långt kvar, nån vecka eller så?" (nä,TIO!!!) eller "är du säker på att du inte ska ha två? " eller " du är ju mycket större än en jag känner och hon ska ha om en vecka.." eller " Om du är så här stor nu fattar du hur du kommer att vara om tio veckor då.. "
Alltså jag känner fan ingen som mår bra av att höra hur stor eller tjock man är.. Man sprider 10 000 gånger så mycklet glädje genom att säga att någon annan är någon annan är fin eller att magen är fin.. En gravidmage är ju alltid stor och den ser större ut för varje vecka, så varför inte överraska genom att säga att den är fin. Oh god. Jag blir så upprörd!

Annars så har den kända foglossningen kickat in och vissa dagar går jag ungefär lika fort som en snigel. Att ta på sig strumpor och skor är i det närmaste omöjligt. Att raka benen tar en evighet och gräver tre red bulls för att orkas med (alltså så blir det inget av det..). Magsyran uppe i halsen plågar på nätterna och knorten har lite svårt att bestämma vilken sida som är skönast men oftast blir det bäst om jag ligger på vänster sida, inte lika mycket gruff och stök då.

Fast oftast så glöms alla dessa krämpor bort när han/hon stökar runt i magen och man kan se hur kroppen och olika kroppsdelar buffar på (vilka är dock svårt att veta...). Det är en mäktig känsla och jag är aldrig ensam.

Så, det blev en längre uppdatering denna gång som kompensation för alla uteblivna i sommar. Ska ta mig i kragen och försöka skriva mer plus lägga ut lite bilder. Kanske på min FINA mage.

/Emma




RSS 2.0