10:20

Ännu en natt utan att något spännande har hänt... antagligen kommer jag att bli psykiskt sjuk av det här. Skyller allt på barnmorskan som sa: "inom en vecka kan jag nästan med all säkerhet säga att du ska föda." Iofs har ju inte veckan gått förrän på tisdag men ni fattar grejen va?

Idag ska jag städa och fixa så det är fint här när knort väl bestämmer sig för att titta ut.

Hej så länge!

10:41

Tänkte bara uppdatera så att alla vet att inget har hänt. Jag är fortfarande hemma. Väntandes och längtandes. Ehm, helt sjukt att man går och längtar efter att få riktigt ont. Men så är det iaf.

Oh well. På grund av bristande sömn inatt ska jag ta mig en vila nu.
 

00:27

Hockeymatchen alltså. Vilken seger! VIlken gåshud! Helt fantastiskt. Är lite hes och så ska det ju va.

Nu kan du komma, bebis!

17:14

29974-16

Pengabidrag från Farfar John och bonusfarmor Vicki i Texas resulterade i denna fina babysitter. Reglerbar och gungbar och med leksaker i en båge som lätt kan bytas ut. Mucho bra. Tack så mycket. Annat vi införskaffade var regnskydd till vagnen, amningstillbehör, blöjor, tv ättlappar, napp och en söt liten body att åka hem från BB i. Alltså nu är vi klara. Till och med skötbordet är ihopmonterat och bara väntar på att få användas.. så, känn ingen press knort, men om du vill så är det bara att titta ut.
För såhär jobbigt börjar det kännas att vara gravid nu. Pust och stön!!!



Imorrn ishockey på Scandinavium. Jag förväntar mig inget annat än vinst från Skelleftes sida..


/E.




13:49

Fick en hel bunt med papper att fylla i från föräskringskassan idag. Trodde att jag hade förberett så noga och redan skickat in allt dem vill ha. Men det räckte tydligen inte. Tyvärr så verkar min handläggare där vara att det surare slaget. Tänk om de sänker mitt SGI. Är så nervös över det att jag har fått ont i magen. Jag skickad eju även in ansökan i väldigt god tid så att jag skulle kunna få mina pengar den 25/9 men nope. Får en liten liten lön från ICA då. Hoppas med allt vad jag har att de även slängde på semesterersättningen så att jag kan klara mig ändå.

Men hej, jag får väl ta ett jobb nu.. så att jag får pengar. Vi har ju en bärsjal så jag kan ha med barnet när jag utför hushållsnära tjänster åt Reinfeldts rika polare.

/e.


11:21



Världens sötaste Yamilo. Han hälsade på förra helgen och hade vuxit säkert flera meter sen jag såg honom sist. Här visar han mig var lampan är. Den är viktig. Lampan.



Här häsade Alex och jag på världens coolaste lilla Smilla. Hon var verkligen såååå liten men naggande god. Måste hälsa på igen. Sånna söta är ju lite beroendeframkallande.


Igår kom barnmorskan fram till att knort nu har fixerat huvudet vilket innebär att det kan va dax närsomhelst men det kan lika gärna dröja fyra veckor. Vissa kroppsliga tecken pekar dock på att det inte är så länge kvar nu... men i helgen är det bokmässa och på tisdag har jag ju biljett till AIK-Frölundamatchen så före det har jag sannerligen inte tid. Även om jag inte skulle bli allt för ledsen om knort bestämde sig för att göra entré nu. Jag längtar ju som bara den.

Lite svamligt men.. Nu måste jag gå runt och vagga lite i lägenheten. Förvärkar är inte kul!
Hoj så länge.


10:34

Åh herregud.
Att vakna upp idag var ju precis allt annat än roligt. Det är så många frågor jag skulle vilja ha svar på men allt bottnar nog i grundfrågan WHERE IS THE LOVE, halva svenska folket? Vem kan vilja att någon, som sagt att man borde sänka socialförsäkringen till svältnivå, ska styra landet?  Vem kan vilja att ett homofobiskt parti ska va med i regeringen? Vem vill att det blir fler arbeten på bekostnad av arbetarna. Sämre löner och osäkrare anställningar. Dessutom höjda kraftigt höjda fackavgifter och a-kassaavgifter. Är det verkligen en medmänsklig väg att gå. osv. osv. Jag får avsluta detta med att ställa frågan igen; var är kärleken?

Och sen en läxa som jag lärde mig i helgen som jag vänligt delar med mig av. Flyttstäda aldrig när du är gravid i v.38 och din partner har flunsan och feber. Det är nog det absolut jobbigaste jag har gjort på länge. Förlossningen kommer att bli a piece of cake!

FYRA år. Oh my god.

10:26

I förrgår hälsade vi på Smilla. Helt galet vilken fin liten tös!

Igår var Alex och jag på förlossningsföreläsning med typ 30 andra par. Barnmorskan pratade om en normalförlosssning och alla dess skeenden och vad som kan hända och så. Faktiskt otroligt informativt. Dock svimmade en kvinna när BM berättade och visade hur bebisen ska ta sig ut genom bäckenet. Jag förstår henne. Oj oj. Fast trots all smärta och blod och äckligheter längtar jag helt enormt tills dagen med stort D. Ska ju bli helt fantastiskt att äntligen få säga hej till människan som bott hos mig så länge nu. Men nu är det ju bara 3 veckor kvar (+-2 veckor).

Ska nog pillra in en ny bild på magen senare idag. Jag undrar nämligen om man kan se hur enormt stor den känns... :)

/Emma

19:23

Vic och Jonna har fått en Smilla i natt! Alla mår bra. Jag får gåshud bara av att skriva det. Det känns så himla fint och roligt. Och så är jag galet avis såklart. Jag vill ju att knort ska titta ut så snart som möjligt. Längtar som en gnu. Jaaa.. är så rastlös. Vill ha på mig vanliga kläder. Vill kunna vända mig i sängen utan att vakna varje gång för att det gör ont i magen. Men främst vill jag ju  få titta lite på Morris eller Chloe. Kolla vem där är liksom.

En månad. Prick på dagen. Men det är ju bara 2 procent som föds på utsatt dag. Och säkert är knort sen eftersom det är första. Vad ska man göra hela dagarna? Några tips?

Har för första gången köpt en (två egentligen) grej till knort som inte var nödvändig (som vagn, säng och skötbord) utan bara för att dem var sååååå himla söta.

Japp.. allt för nu. Roligt är det btw med kommentarer. Förgyller mina dagar!!

RSS 2.0