19:25

Idag fyller Morris två veckor. Stor är han och inte bara till åldern. Vägningen på BVC visade att han hade gått upp hela 440gr på 8 dagar. Dubbelt så mycket än den förväntade viktuppgången! Usch, jag är en såndär äckligt stolt mamma som inte kan låta bli att skryta lite. Men till mitt försvar är ju detta MIN blogg och där skriver jag det jag vill, så det så. :)

Det är galet, hur någon som är så söt bara blir sötare ju mer man tittar på honom.

Än har sömnbristen inte förvandlat mig till ett monster. Kanske är det hormonerna eller bara kärleken som håller en relativt pigg och glad.

konsigt upphackat inlägg detta men jag har liksom inte ro att sätta mig ner och skriva något bättre mer sammanhängande. Hoj så länge.

MORRIS

061017

16.05

3505 gr

52cm

Världens mest fantastiska lilla barn är äntligen här.

www.oktobra.net/morris  <----- spana in!

/Mami

14:07

Även om risken är att jag uppfattas som en smula otrevlig hänvisar iaf till denna krönika för tillfället. Ni förstår säkert varför.

http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,901974,00.html

Hej och vi ses igen när vi är tre.

17:53

Nu har den där veckan som BM pratade om gått.. plus en dag. Ingen bebis i sikte än fastän jag "öppnat" mig mera och mycket tyder på att det verkligen kan hända närsomhelst. Idag har knort tryckt på neråt utav bara den.. hoppas att det betyder.. kanske kan det va så.. i natt..? I want it so bad. Det här med tålamod har ALDRIG varit min starka sida och nu är det som värst.. :)

Hälsade på familjen Jonna, Viktor och Smilla idag. Tjejen har ju vuxit sig riktigt stor och kalufsen på huvudet är kvar. Så fantastiskt söt alltså. (OBS bebisbesök gör INTE att man längtar mindre efter sin egen.. haha.. om det nu var någon som trodde det..)

(Ont i magen.. en värk? kolla klockan.. nu kanske.. )

Hursomhelst lånade vi lite filmer som vi kan fördriva tiden med. Problemet är att jag är lite för rastlös för att sitta still. Men men, det kanske funkar ändå.

Tjo så länge!

17:55

Inatt hade jag värkar var 15-20 minut men dom avtog ju på morgonen. Damn it. Jag som började se målsnöret.. Idag har jag käkat färsk ananas och druckit grape tonic som tydligen ska kunna skynda på processen lite. Håller tummarna! Såhär en timme senare har jag iaf fått lite molande värk backi ryggen. Nu behöver den bara bli regelbunden och kraftig. Inte så svårt va?

Ja, förutom att jag är besatt av tanken på att förlossningen ska börja någongång så var Olov här från igårkväll tills imorse. Det var Kul-kul. Tycker dock att han hade kunnat ta med sin fagra dam Erika.

Tjo!

RSS 2.0