13:58

Hoj hoj!

Nu är jag i Kirkko. Det är mycket blandade känslor men jag ska göra mitt bästa för att hålla humöret uppe.
Tiden går fort när man har roligt så om jag ser till att ha det så roligt som möjligt så kommer det ju vara Dagen då ALX kommer in no time. Den dagen är förresten min födelsedag oxå. Kanske den allra bästa ever.

Sitter och väntar på att N ska komma hem och skjutsa mig till min nya arbetsplats. Ska träffa tjiiifen, få schema, förhandla lön och kolla läget. Hoppas min lön blir en miljard i timmen. Om inte så nöjer jag mig med typ 90-95spänn/timmen. Det borde gå att få. Sen ska jag cykla hem därifrån. Möta upp med mutti. Handla på OBS! (Coop heter det väl nu antar jag..). Sen det bästa; Sverige-England. Tjoohoo!

ja, så ser min dag ut. - emo

12:13

Fredag. Tre dagar kvar. Alltså borde man ju göra något roligt idag. (inte se tre matcher på raken med andra ord. Fotboll är kul. men det finns en gräns...) Så alltså, jag sitter och hoppas på att A ska föreslå något skita-kul som vi kan göra.. Själv är jag lite tom på ideer och förresten så vore det roligare om han kom på något för då skulle det inte kännas som att jag skulle slita honom från fotbollen.. ja, typ.. så.

Annars så känner jag mig mucho tjock och ful i dessa på-tjocken-dagar. Det är varmt och jag är otymplig. Vill nog mest bara gråta. Men det är fint när knort sparkar och rör sig. Då känns det bättre.

Midsommar med världens bästa Josefin och Simon. Jag längtar en himla massa. Ska bli så kul att träffas alla tre samtidigt igen. Kan inte ens kom ihåg när det hände sist..

Hoj så länge!

20:46

Fotbollen gjorde mig på så sjukt dåligt humör. Försöker jobba igenom det genom att städa och rensa i allt stök som tillkom under tentaskrivningen.

Ur allt ont kommer något bra oxå. Det gäller bara att vara optimist.

Men, alltså.. Jag har sagt det många gånger.. och nu tåls det sannerligen att sägas igen: In med Kim från start!

/ e.

23:06

jag undrar om det ens är någon som läser denna antagligen rätt innehållslösa blogg.. Statistikfunktionen verkar ju inte funka längre så det är ju svårt att veta... (fiskar efter kommentarer... hehe..)

Jonna och Victor har vart här hela dagen för att hjälpa med balkongmålning. Det säger ju sig självt att min tentaskrivning blev rätt så åsidosatt. Fan, också. Jag skulle ju bli klar senast imorrn så att jag kunde hänga med betto på tisdag.. men jaa.. jag vet inte. Just nu känns det inte riktigt så.

Balkongen blev förresten världsbäst. Lite smådetaljer att fixa bara. Men snyggt det blev det. Alex är utomordentligt duktig, han.


23:00

herre min gud. Det är segt. Ooo så segt även denna tentaperiod. Efter varje tenta tänker jag, nästa tenta då ska jag skriva mitt allra bästa. VG ska det bli, inget mindre. Men när jag väl suttit med tentan i några dagar så känns ett G oh so good. Men det är nog som Jennie sa, att arbetsgivare tittar inte till de enskilda betygen utan bara till om man har socionomexamen eller inte. I alla fall gjorde de det på hennes jobb. Låter som hopp om framtiden med andra ord. 
 

Förresten tror jag att jag har förlorat förmågan att skriva VG. Jag är inte så bra som jag ibland får för mig. Fastän jag anstränger mig det yttersta så klarnar inte sammanhanget. Tyvärr. Får nog läsa mer och sen ännu lite till.


Självförtroendet sviktar. Back to tento.


14:46

Hoj hoj!

Nu har jg kommit hem från världens bästa stad..  (av alla fem jag har varit i...) Barcelona.
Skitakul var det ju. Särskilt brun är jag inte (shopping och museumbesök är världens bästa solskydd) men varmt var det. Och fint. Och underbart.

Håll er i hatten för nu ska jag berätta att jag har bytt efternamn. Ja, det låter kanske lite konstigt men så är det. Numera heter jag Emma Flygare. (om det finns en andra sida och min fammo och faffa ser mig så hoppas jag att de inte tar det personligt. Jag älskar ju dem lika mkt ändå. Det är bara något jag har funderat på länge och det känns rätt.)

Nu ska jag börja skriva på den fantastiska tentan som jag har framför mig. Hojja. Tentaångest. IGEN. Ni undrar säkert, tar det aldrig slut? Nej, det gör det tydligen inte.

Alex kunde känna första sparken igår. Det kändes fint!

RSS 2.0