23:22

Nu är det lite segt. Är mest ganska trött. Det är kallt och blåser. Lidl är en fruktansvärd affär. ALDRIG mer!
I reprisen av faktum igår sa som hur dåligt man skulle få det om man startade eget företag och att ams uppmuntrar till det ändå. Idag på faktum sa de hur Sverige som toppland är på väg utför. Kraftigt. Jag blir deprimerad. På nyheterna fick vi även veta att bankerna hade gått med storvinst i år igen, 18%... men vi vanliga kunder får inget. INGET. Jag är less! Och bitter! Världen är förjävlig hela tiden. Eller så är jag bara trött nu. Ska strax sova.

Godnatt!

23:24

Jag är trött. Börjar åtta imorrn. Omänskligt tidigt för min dyngsrytm nu. Huujja.
Efter fredag får jag tid till annat.
Efter 6 mars slipper jag grupparbetet.
Efter den här vintern blir det faktiskt sommar!




23:47

Alex är borta i natt. Filmer och musik som ska redigeras hemma hos Gus. Två veckor till premiär. Det är inte mycket. Men jag vill iaf fokusera på mitt problem, att alex är borta i natt. Sängen är sjukt stor och tom och även om han annars snarkar och tar för mycket plats, så dör jag lite inombords att han är borta nu. 

Grupparbeten är svåra. Det är jobbigt att acceptera att slutresultatet inte blir som det skulle ha blivit om jag gjort det själv.

Ja, just det.. L  "bloggutmanade" mig .. man ska fylla i saker om en själv och sånt. Efter noga övervägande så har jag beslutat mig för att inte anta denna. Har helt enkelt kommit fram till, likt en sur ego-kärring, att min blogg är min blogg och att jag inte pallar med sånt. Sorry om jag sårar nåns känslor i och med detta. Har förstått att det där är en pretty storgrej i bloggvärlden. End of that.

Jag är sur och ego och en kärring som klagar på grannarna. Det är inte vackert men det är den jag är för tillfället.

/grody



00:14

Jag har för närvarande en helt galen växtvärk i benen! 23 år gammal. Nåt är fel. Dessutom har jag urinvägs och jag känner även hur en förkylning är på väg att ta mig i besittning. Livet är allt bra härligt.

Jag skrev nyss en liten lista på saker som var bra men det lät alldeles för banalt så jag skiter i det.

Jag tänker att om man skulle anställa arbetslösa människor inom den offentliga sektorn så skulle ju alla vinna på det. Man slipper betala ut a-kassa, man får in skatt och folk handlar mer + att vården, skolan och omsorg förbättras. Vore inte det nånting? Är jag naiv nu igen?

Det är helt sjukt hur svagare grupper behandlas här i Sverige, av myndigheter. Som äldre och flyktingar. Det är hemskt och jag tycker att det är pinsamt. Det som är mest pinsamt är att jag sitter här och klagar men jag gör ju inget för att förändra. Att jag blir socionom förändrar inte det minsta, jag måste ju ändå följa de lagar som finns och använda mig av de få medel som delas ut.

Hursomhelst så följer jag min budget bra tycker jag. Bättre än förväntat. Kan till och med köpa en världssnygg jacka imorrn. Det ni.

Gonatt från splittrad tjej på 23jordsnurr (runt solen då såklart.. )

RSS 2.0