21:19

Oj oj.. nu är det inte många dagar kvar..

Fredag - Barnmorskan 11.30 och sedan jobb mellan 16-19.20 packa

Lördag - jobb mellan 9.30-16.20 packa

Söndag - tåget går 14.07

Måndag - hemma igen 12.57, lämna saker, besöka arbetsförmedlingen och slutligen återförenas med min Xela inne stan och ta en sväng förbi nya lägenheten. FINELLY!

Finns bilder på vår nya lägenhet (stökig dock) www.oktobra.net/majorna

Så hur går det med magen då?

Jag är säkert överdrivet känslig men jag förstår faktiskt inte varför människor, främmande och kända, inte fattar att man inte vill veta hur sjukt tjock man är när man är gravid. Vad är det för fel på " vilken fin mage du har fått " istället för "shit, vad stor du är, kan inte va långt kvar, nån vecka eller så?" (nä,TIO!!!) eller "är du säker på att du inte ska ha två? " eller " du är ju mycket större än en jag känner och hon ska ha om en vecka.." eller " Om du är så här stor nu fattar du hur du kommer att vara om tio veckor då.. "
Alltså jag känner fan ingen som mår bra av att höra hur stor eller tjock man är.. Man sprider 10 000 gånger så mycklet glädje genom att säga att någon annan är någon annan är fin eller att magen är fin.. En gravidmage är ju alltid stor och den ser större ut för varje vecka, så varför inte överraska genom att säga att den är fin. Oh god. Jag blir så upprörd!

Annars så har den kända foglossningen kickat in och vissa dagar går jag ungefär lika fort som en snigel. Att ta på sig strumpor och skor är i det närmaste omöjligt. Att raka benen tar en evighet och gräver tre red bulls för att orkas med (alltså så blir det inget av det..). Magsyran uppe i halsen plågar på nätterna och knorten har lite svårt att bestämma vilken sida som är skönast men oftast blir det bäst om jag ligger på vänster sida, inte lika mycket gruff och stök då.

Fast oftast så glöms alla dessa krämpor bort när han/hon stökar runt i magen och man kan se hur kroppen och olika kroppsdelar buffar på (vilka är dock svårt att veta...). Det är en mäktig känsla och jag är aldrig ensam.

Så, det blev en längre uppdatering denna gång som kompensation för alla uteblivna i sommar. Ska ta mig i kragen och försöka skriva mer plus lägga ut lite bilder. Kanske på min FINA mage.

/Emma




Kommentarer
Postat av: Familjen Asserud

Hejsan!

Jag känner igen alla kommentarer, men säger bara, så länge du själv tycker att din mage är fin, för att det finns en del av dej inne i den, så klarar du av kommentarerna. Folk förstår inte att det kan såra. Jag tycker alla gravidmagar är fina oavsett hur små eller stora dom är...... Jag ska se om jag hittar bilderna.

Kram Mia och familjen, Lunkan hälsar också!!!

2006-08-04 @ 22:49:11
Postat av: Familjen Asserud

Hej igen!

Vad är detta om att du är tjock???? Du är inte större än pappa efter några ÖL!!!!! Nej, skämt och sido, du är inte stor, du är fullt normal och du ser jättefin ut. Jag var ju utomlands med Gabriel i magen, vid ungefär samma tidpunkt och alla trodde att jag skulle föda, typ imorgon. Jag var bra mycket större än du, men njöt av det i fulla drag.

Hoppas att knodden, som jag tror är en knodda, bestämmer sej vilken sida, som är bäst och låter mamma vila upp sej, innan den stora händelsen.

Jag hoppas du har börjat kolhydratladda, det är inget skämt, det funkar faktist!/Mia

Dubbel kram från Gabriel!! Jag hälsar från Oliver, som sover.

2006-08-04 @ 23:03:31
Postat av: Emma

Åh, tack tack!!! det värmer.. Antar jag blir extra känslig.. ehm, av alla hormoner som flyger omkring. Jag är ju självklart stolt, det är ju trots allt en riktigt cool knort därinne.

2006-08-04 @ 23:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0