Sammanfattning

Senaste veckorna har rört sig till en stor del i sjukdomens land. När morpan blev friskare blev jag sjukare. Men jag kämpade på ändå. Min vackra mamma var på besök så det var mycket som skulle hinnas med. Lite (mycket?) shopping såklart, parklek med M, städning och denna gång gjorde vi ett rumsbyte. Gästrummet och Morpans rum har bytt plats och det blev finemang. Jag har dock fått mitt straff för att jag inte vilade bort sjukdomen; denna vidriga bihåleinflammation - men penicillinet börjar verka och jag har inte fullt så ont idag. Tur. 

Ja, just, min praktikplats ska göras på socialtjänsten i majorna (typ fem minuter med cykeln). Jag ska praktisera som handläggare för unga vuxna (18-27 år) som under en längre tid gått på ekonomiskt bistånd. Min funktion ska, vad jag förstår vara stödjande för klienten och samordnande med andra aktörer; typ arbetsförmedlingen och praktikplatser. Detta ser jag framemot mycket. Roligt är också att jag och Alex blir arbetsplatsgrannar då han har fått en sjukt bra kontorsplats på ostindiegatan i majorna. Det blir många romantiska luncher till hösten med andra ord:)

Annat som är på tapeten är nya tentan.. verkar dock inte speciellt svår. Bara jobbigt att prestera så många sidor text. 

Och sist men inte minst: 8 juni till 8 juli kommer troligtvis familjen F-H att spendera i ett litet torp i en liten by utanför Borås. FAB! 

Nu får jag börja underhålla bloggen lite oftare. Och kanske ladda upp lite kort. Ska ta med kameran ut nu när jag hämtar morpan från dagis. 

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0