I brist på annat

Snodde denna lista från en av alla miljoner bloggar jag slösurfar runt på:

För 15 år sedan (1993): Var jag elva år. Flyttade från Kiruna till Skellefteå. Vi hängde mycket hos Cissi. Åt hennes goda hällakakor och drack c-vitamin i brusform.
 
För 10 år sedan (1998): Var jag 16 år och började gymnasiet. Jag blev vegetarian, hennafärgade håret och kärade ner mig.

För 5 år sedan (2003): Flyttade jag till Göteborg. Gjorde hydraulslang på Specma. Mådde som sämst men fann även styrkan att ta mig ur det. Träffade finaste finaste A.
 
För 3 år sedan (2005): Jobbade jag i slottskogen och skrev högskoleprov som en tok. Vi bestämde att det skulle bli bebis snart och sen reste vi till Mexico och Texas.
 
För 1 år sedan (2007): Hade vi just fått lägenheten på Pennygången (men ej flyttat ännu). Jag kämpade på med en asjobbig juridiktenta och förbannade mig lite över att jag inte "bara" var mammaledig som alla andra. (Nu är jag glad att jag gjorde det och klarade det!)
 
För 3 månader sedan (februari): Hade Morris just börjat på dagis.

Igår (14 maj 2008): Började jag dagen med att missa en halv-obligatorisk grej i skolan men hann i tid till nästa hel-obligatoriska grej. Vi fick gratis kaffe från universitetet och utvärderade både kurs och utbildning. Kul. Sen var det som sagt föräldraråd. Därefter tidigt i säng med Mr. Lindgren.
 
Idag (15 maj 2008): Har jag VABbat. Morpan är snorig och hostig. A och jag bytte av vid tre. Satt mig på ett café och tentapluggade. Därefter åkte vi och storhandlade på ICA maxi. A gjorde pizza. Göttigt.

I morgon (16 maj 2008): Blir helt beroende på hur Morpan mår. Men defintivt ska det in tentaplugg. Ska skriva fråga 1 enligt min egenhändigt gjorda tidsplan. På kvällen har vi en välbehövlig tvättid.
 
Om 1 år (maj 2009): Tror jag att jag skriver c-uppsats och känner den tillhörande uppsatsångesten. Annars hoppas jag att vi mår bra och har fina planer inför sommaren. (kanske att jag fått sommarjobb på en socialtjänst nära.)

Ni som läser och bloggar själva: känn er utmanade!





 

Kommentarer
Postat av: Anna B

Ville bara påpeka att vi oftast inte drack c-vitaminen, utan åt den. Det bubblade härligt i munnen!

2008-05-16 @ 00:02:17
URL: http://annaividavarlden.wordpress.com
Postat av: Elisabeth

Herregud, hade nästan glömt att du jobbade i Slottsskogen. Känns som en evighet sen!

2008-05-16 @ 21:18:35
Postat av: Emma

Vilket minne du har! Har också sett listan lite överallt och ville själv göra den, men insåg att jag knappt kommer ihåg vad jag åt till middag igår ens... :)

2008-05-18 @ 00:03:54
URL: http://endastmin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0