Önskelistan

Eftersom det börjar dra ihop sig till den fantastiskt jämna födelsedagen 26 år tänkte jag det var på tiden att publicera min önskelista så ni vet vad ni ska köpa.

1. Tights, alltså sånna tjockare, i roliga färger.
2. Roliga fina klänningar av mag-döljande modell. (Föda-barn-magen vill liksom inte ge sig trots kopiösa mängder  kompensationsdrickande av cola light. konstigt.)
3. En musik-mobil från sooony erikssooon. (ja, jag vet - min mobil är förhållandevis ny MEN den är dessvärre lite svårpratad då det hörs rätt dåligt och så saknar den ju alla de där häftiga musikfunktionerna...)
4. presentkort till en tatueringsstudio.
5. SOVMORGNAR
6. 3-rättersmiddag med tillhörande vin på en restaurang
7. Vit målarfärg till sovrumsväggarna.
8. En spånskiva till att bygga en sänggavel av.
9. Något tjusigt tyg till ovanstående.
10. Barnvakter.

Tja. Det var väl det. Tycker ändå den innehåller något för alla plånböcker och smaker så, gott folk, det är bara att välja och vraka. Just DU kan göra mig mycket lycklig.

---------------------------------------------------------

Annars så är livet på landet precis som det ska vara. Igår hade vi spenderat FEM hela dagar här ute utan konsumtion och det kröp lite i kroppen på oss så vi begav oss in till den fantastiska staden Borås men tji fick vi - det är söndagsstängt där! Dock upptäcte vi senare (på internet) att Knalleland innehöll alla affärer vi var sugna på och hade öppet ändå till fem. Det kändes ungefär som när Spanien gjorde det där irriterande målet i 92 (?) minuten. IRRI.

--------------------------------------------------------

Alex är ännu bättre kock på landet. Vi frossar i nybakt bröd varje dag (liten överdrivt men inte helt osant.) I lördags när vi hade besök av mister V fick vi färskpotatis och morötter bakade i ugn med vitlök och rosmarin och quornburgare med hembakta hamburgerbröd. Inte att förglömma -  avokado, tzatziki, fetaost, sallad och tomat att ha i den redan nämnda burgaren. Mmmmm. Efterrätten var en cheescake som jag hade gjort. också god. god. god.
-------------------------------------------------

Morris då. Han mår bra. Och är helt faschinerad av katten Gösta. Mest står han och skriker: "KATTEN GÖSTA!!". Eller "GÖSTA KOM. KOM. GÖSTA!".
Ett annat ord Morris har börjat med är också fast med det egensnickrade uttalet ockås, som han använder i var eller varannan mening.
Har jag nämnt att Min skorpa kan räkna till TIO och att han kan ALLA bokstäverna? Det ni. Ett GENI såklart. (Jantelagen my ass.)
--------------------------------------------
Schlut för nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0