Pic's från denna vecka



Spana in tofsen



Morris nya favvoplats



Goda (och rätt så nyttiga) muffins. Hittade ett recept i senaste Coop-tidningen som jag utgick ifrån men ändrade en del grejer... bland annat så tog jag äpplen men kanel istället för torkad frukt, och grahamsmjöl istället för vanligt mjöl och så la jag till pumpafröna. En sak är dock för mig en gåta. När man bakar muffins eller bullar eller whatever så står det alltid i receptet hur många det ska bli exempelvis 20st men när jag gör dem så landar det då i typ 12.




Temat för veckan är nog ändå att klättra upp på allt och sätta sig där och dingla med benen



och att vara glad!

Kommentarer
Postat av: Emma

Du, de där muffinsarna såg ju toksmarriga ut! Har dock
samma problem som du när jag bakar, det blir alltid hälften så mkt än vad som står i recepten. Antingen mäter de barnportioner eller så är jag glupsk och gör för stora bullar.

2008-01-25 @ 16:23:56
Postat av: Bloggot

Emma: åh, danke! ja, jag fattar inte inte grejen för ajg tycker ändå inte att de blir så stora.. ungerfär som på bilden i receptboken:) Vi kanske använder fel mjöl eller nåt:)

2008-01-25 @ 19:20:34
Postat av: Mia

Konsten, när man bakar bullar i alla fall, är jäsningen. Bearbeta degen länge, när den görs, låt vila minst 30 min. Baka ut och efterjäs på plåt. Då får ni stora bullar. Krama Morris, den dinglande, från oss/ Puss puss

2008-01-31 @ 10:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0