Hemmafrun

Förutom dagisinskolningarna på morgorna har vi hunnit med en hel del...

Igår bakade gossen och jag muffins. Det blev en fibervariant med kaneläpplen i och pumpafrön på. Både mor och son diggade resultatet.

Idag har vi åkt en massa rutschkana. Morris kan numera åka helt själv! Behöver lite hjälp att klättra upp vilket ger mig en massa motion.. klättra upp för att sedan springa ner och se så att det går bra. Hans fantastiska leende just innan det bär av är ovärderligt. (får fota det och lägga upp..)

Vi har också hunnit med att städa sovrummet. Dammtorkat och dammsugit och plockat kläder och stuffs i massor. Nu kan jag sova godare än godast. Vardagsrummet fick sig en snabb genomgång också.

Och nu tvättas det för fullt.

-----------------------------------

Igår fick jag en en halvjobbig nyhet. Jag kan inte läsa den kursen som är nu för att jag missar för mycket obligatoriskt i och med inskolningen. Förhoppningsvis har jag hittade en liknande kurs på distans som jag kan läsa i höst parallellt med praktiken. Positivt är i alla fall att jag kan koncentrera mig fullt ut på inskolningen och att Morris ska få det så bra som möjligt. Det känns fint.

------------------------------------

jag luktar svett.

-----------------------------------

jag har klippt mig själv och det blev fruktansvärt ojämnt. Ska krypa till korset och ringa Frida för en klipptid. Kommer att sitta och skämmas klippningen igenom. Fattar inte varför jag ska ha så bråttom men jag var väl lite kaxig sen i våras då jag faktiskt tyckte att det blev rätt schysst. Nåväl. Skamen är rätt åt mig. Leave it to the professionals.

---------------------------------

Nu ska jag sluta. Det blev ett mycket o-roligt inlägg och jag hoppas ni har överseende (ni = mina två läsare)

Tjing plong!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

haha, jag hoppas att jag räknas som en av de två läsarna! jag tycker inlägget var roligt i alla fall! Lägg upp en bild på ditt hår!

2008-01-24 @ 20:31:09
Postat av: Admin

Du var absolut med som en av mina två läsare! en bild på mitt hår kommer nog INTE upp än på ett tag. Det gör fortfarande ont.

2008-01-24 @ 20:47:42
Postat av: Bolle

men hallå! jag då! jag läser faktiskt jämt. varje dag. om du har skrivit nåt förstås :P hör av dig till veckan så tar vi biodejten! puss blemman

2008-01-25 @ 07:40:29
Postat av: mamsen

Jag läser också , varje dag. Måste ju titta in hur det är med mina älsklingar.puss o kram

2008-01-25 @ 09:13:51
Postat av: Admin igen!

Åh! det värmer mitt hjärta! Kram till er!

2008-01-25 @ 12:02:17
Postat av: Emma

Jag kan också erkänna att jag läser din blogg varje dag! Den är riktigt bra, och så roligt att se Morris-bilder!

2008-01-27 @ 01:52:36
Postat av: Mia

Positiv som alltid när det gäller dig själv/pappa

2008-01-29 @ 18:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0