Flygarn is back; mer norrländsk och vuxen än nånsin.

ja jissus vad fort tiden går. Nu är i alla fulla fall uppsatsen klar. Klarade mig från ett blödande magsår även om det nog var på gränsen. Fy fan. Önskar inte ens min värsta fiende (Västtrafik, Fredde + Flippan m.fl.) ett uppsatsskrivande. Eller jo, det kanske jag gör. De förtjänar det absolut. Nog om detta. Efter uppsatsens slut lämnade jag storstaden för lite småstadsidyll. Det satt som en smäck. Första helgen spenderades hos svärmora i umäää och sen bar det av till skell-hell (som kidzzzen säger). Jag har fått mycket god mat, sällskap av goda vänner och familj och sist men inte minst lugn och ro. Härligt. Väl tillbaka på bästkusten så blev det såklart fullt ös med en gång...

... DAGISINSKOLNING! Vilken grej. Morris har en egen hylla med sitt namn och så har de hängt upp en tavla med allas födelsedagar. På den står det " MORRIS 2 ÅR 081017".. TVÅ år! jag har inte ens hunnit tänka att han ska bli det ännu men tydligen är det dithän det barkar:) Förutom att Morris är stora karln så har jag ju alltså gått och blivit vuxen på riktigt. Att vara dagismamma innebär ju en massa saker. Man måste komma ihåg extrakläder, nappar och blöjor. Man måste fylla i om man ska ha barnomsorg i sommar (hur tusan ska man kunna veta det nu??) man måste fylla i en massa papper och skriva under grejer och det viktigaste; man måste namna alla gossens kläder och saker. Det känns liksom som att det inte var alltför längesedan någon gjorde alla dessa saker för mig.
Hursomhelst, gossen klarar av dagisgrejen galant (förutom när de andra ungarna snor hans grejer). Det är fint att bara kunna sitta och titta på när han leker. Men imorrn, då blir det första vinkningen. Då får jag sitta och uggla med några andra föräldrar i personalrummet i nån timme eller så. Åh, jag hoppas iaf att inskolningen går så bra som möjligt. Jag har ju en del att göra med den nya kursen som började igår och pappalex har en to-do-list på jobbet som saknar slut.

Nä, nu måste jag och kära A fylla i lite papper och bestämma vilka bilder som ska få platsa i Morris egen dagis-pekbok.

Kanske kommer det bilder från senaste tiden lite senare ikväll.

tjing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0