Sånt som är lite hemligt:

Nåt som jag brukar göra när jag inte orkar göra annat är att surfa runt i forumet på familjeliv.se. Varför? jag är så fascinerad över vilka puckon det finns i vårt avlånga land. Vissa trådar är ju helt absurda exempelvis den här:
http://www.familjeliv.se/Forum-3-168/m29656977-1.html
I andra trådar hittar man frågor som: jag har lite ont i magen, är jag gravid?, är jag knäpp som inte vet om jag klarar att omskära min son?, Vad gör du just nu?, mitt ex är gravid, är jag pappan? osv. Ja, ni förstår. Det är galet. Det är alltså med skräckblandad-äckel-förtjusning jag läser detta.

En annan grej jag kommit på mig själv med att göra vid ett flertal tillfällen är att jag intervjuar mig själv (tyst i huvudet) och att jag försöker komma med fyndiga och smarta svar som då skulle framställa mig som en fantastisk människa i den tänkta tidningen (vilken som). Ofta är det frågor som jag själv läst i någon annan intervju där jag tänkt att jag hade svarat mycket bättre. Det roliga är att jag inte kommer på mig själv med att göra detta förrän först efter ett tag då det plötsligt slår mig att jag aldrig kommer att bli intervjuad för en tidning. Jag kommer aldrig att få en chans att ge mina fantastiska svar på dessa intressanta frågor. Och det värsta är då att jag blir uppriktigt ledsen. Detta kan ju verka lite pucko men för någon dag sedan slog det mig att anledningen till att folk mailar ut frågemail ( typ vad åt du senast, vilken film såg du senaste eller vem skulle du helst pussa?) eller fyller i "intervjuer"  (liknande frågor..) i sina bloggar måste vara för att de har lite samma läggning som jag.. eller?



Kommentarer
Postat av: Josefin

Ja håller med! Samma hållning här, och när det gäller e-mailen blir jag oerhört irriterad om jag ser att någon redan svarat det jaaag skulle svara! Då är det ju inget roligt, man vill ju inte vara härmapan som inte kommer på nåt bättre, om du förstår min point..:P
Och till länken för homofob-mamman säger jag bara OOOOOOh my Goooood!! Man blir ju skrämd och lessen av att läsa sånt där. Tragiskt. Jag vill passa på och citera ett klockrent svar från Tjyvlyssnat.se, där en äldre dam ifrågasatte varför bäbisen (som var en pojke) hade ROSA mössa på sig och mamman svarade: "Därför att han är bög."

Ha det bäst, och krya på dig till Lilleman! =)

2008-02-13 @ 17:17:53
Postat av: Emma herself

Josie: Haha.. skönt att jag inte är ensam! :)

Ja, fy fan. Familjeliv kryllar av homofober och annat drägg. Åh, jag ska sno den repliken ifall någon frågar varför morpan har rosa nappar.. :)
Kram ju!

2008-02-13 @ 18:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0