M + S = sant!

image82

Här är kidsen i sovstassen på nyårsdagen. Det är förresten den här vackra tösabiten som Morris fått sin första puss av. Den var så lång att tösens pappa blev lite nervös och var tvungen att avbryta hånglet. :) Söta var dom.. men kameran was nowhere to be found.

Nu ska jag läsa modern teoribildning i det sociala arbetet av Malcolm Payne. På termin 1 var den här boken döden men nu efter några terminers ofrivillig akademisering går man igång som fan på ord som kontext, kontruktivism och diskurs. Eller att gå igång som fan kanske är att ta i. Man fattar ju i alla fall det man läser och man (man ska INTE skriva man i en akademisk text..) kan tillämpa orden i skrift (att ordbajsa kallas det..). Att jag besitter dessa kunskaper märks förhoppningsvis inte här på bloggen då jag medvetet anammat en något vardagligare ton.
Bla bla bla bla. Jag har inget att skriva. Nu är det god natt med andra ord. Eller läsa skulle jag ju. Först det. Sen god natt.

Tjing.

Kommentarer
Postat av: Anna B

Hej hej!
Jag måste bara berätta att du efter c-uppsatsen kommer älska att diskutera just socialkonstruktivism och alla diskurser... =) Jag gör det iaf! *Hihi* Trodde jag aldrig
så söt Morris är, visst kommer ni hem till schtaaan i sommar så att man kan få se honom? in real life så att säga. Kram

2008-02-21 @ 22:26:42
URL: http://www.annaividavarlden.wordpress.com
Postat av: Elisabeth

Även om det här är en underbart söt bild av två underbart söta barn så är det ändå dags för en uppdatering! Dina inlägg är ju mina favvisar!

2008-02-28 @ 20:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0