Nu så



Helgen har spenderats i familjelivets tecken.

Igår gick mama-papa-barn på naturhistoriska museet. Sen en lång promenad hem. På kvällskvisten avnjöts en flaska vin och pizza. Fin-fin dag trots det ur-göteborska vädret.

Solskensdagen idag innehöll sandlådelek och mjölkkaffe i majornas hippiepark. På vägen hem konstaterade Alex och jag att det är väldigt svårt att vänja sig vid att måsta prata med andra föräldrar. Alltför ofta är de konstiga.

Morris är så fantastisk. Inatt sov han hela natten och vi väktes kl 06.20 av att han stod vid vår säng och pratade om spaden och Irma (hans sandlådekompis här på gården). Söt. Han har även fått en potta som han har kissat i. Eller som han beskriver det : "kissa blött".  De första treordsmeningarna har börjat dyka upp: "blött på magen", "hej då pappa sova" (sades imorse när pappa skulle få lite sovmorgon och vi hade vinkat hej då.). Häftigt.

För övrigt så tillägnar jag all min kärlek till fina kompisen E och hennes vän som utsatts för hatbrotts-misshandel i helgen. FY FAN. Snubbar och våld och fördomar. Vidirgt säger jag. Har vi liksom inte kommit längre 2008????? Tydligen inte.

Bilduppdatering kommer inom kort. typ imorrn. (BTW är jag värsta blondinen numer. Snyggt? Vet inte riktigt. Ibland)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0