Modersmjölksersättningen & jag

Hojjelihoj!

Ersättning is KING. Min älskade knorr sover bättre och längre nu + att han verkar mättare och gladare på dagarna. Även jag tycker att det är väldans skönt med lite eget rum, så att säga. Har aldrig riktigt diggat amningen men innan nån börjar hetsskriva om vilken fantastisk grej amning är, om alla fördelar osv kan jag berätta att jag ammar fortfarande 3-4ggr/dag. Fast ärligt, så känns det ju lite lockande att sluta helt och hållet. Tänk alla barn som inte ammas alls! Min bror Vic tex. Han är en väldans rask och pigg kille. Begåvad som tusan och inte mycket sjuk alls..den enda allergi han har är mot mjölk och det hade han redan när han föddes.. han tålde ju inte ens bröstmjölken. Så kan det va! Jag vet att alla bara vill väl, men jag och Alex känner nog bäst själva vad som är bra för Morrisen och mig. Well, vi får se hur det går och vad Morris vill med saker och ting. Alles Gut!

Har skrivit in mig på friskis&svettis nu. Imorrn ska jag på första jympapasset. Lätt jympa utan hopp.. alltså skonsamt för relativt nyförlösta mammor. Måste få någon slags styrka i axlar och rygg. Har så ont.

nä, nu måste jag göra mig lite nyttig innan det är dags för sömn. Konstigt nog finns det alltid något att pyssla med här i hemmet och alltid ligger man lite efter. Mitt pedanteri får ligga lite i lä nuförtiden.

KRAM!

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej hopp!

Här har du stöttning hur du än gör. Ni vet bäst hur ert barn mår och framför allt hur ni mår. Det är bra att ni "vågar" ta beslut och stå för dem. Det är vuxenpoäng på detta. Kanske inte låter så kul, men du vet vad jag menar.

Kramis Mia

2007-01-10 @ 09:16:38
Postat av: Emma

Åh, tackar! det känns tryggt. Tack så himla mkt för senast som förresten gick alltfr fort. KRAM!

2007-01-10 @ 09:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0