Men typ.. (nasalt)

Råkar du stöta på en ammande mamma som du inte känner så är det INTE lämpligt att fråga var man skriver upp sig på kölistan. Oh my god!!!! Sånna idioter är det väl fullt lagligt att slå, väl?

Cykeln är fantastisk. Att cykla i blåsten var INTE fantastiskt men det gick. Jag är så superhurtig. Regnställ och cykel, det skriker småbarnsförälder om mig. Särskilt när knorren blivit så stor att vi kan införskaffa en hurtig barnstol till cykeln. Haha.. jag ska alltså, inom en rätt så snart framtid (typ 10 mån), cykla med mitt barn till dagis. DET ÄR VUXENPOÄNG! Oh well.. det är många saker i min vardag som det osar vuxenpoäng om nuförtiden. T ex att koka kaffe på morgonen vid halv åtta och hälla det som blir kvar i en termos så att man kan ta sig en påtår sedan, mitt ständiga plockande av saker 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan (annars gror lägenheten igen av saker!), köpa blöjor, tänka ut maträtter för en vecka och storhandla därefter, gemensam ekonomi med ett VISA-kort för mat och grejer till Morris osv.. GALET men rätt MYSIGT faktiskt och inte alls tråkigt som jag nog trodde innan. Fast de flesta andra småbarnsföräldrar är nog tråkiga haha.. det ser så ut i alla fall när man ser dem på stan :P

Nä, nu är det nattning för min son, Morris, ehm, ni har nog läst om honom här i bloggen tror jag.. :)

/emamma

Kommentarer
Postat av: Vale

Haha skrattade högt åt att du gör kaffe i en termos!!! Det gör jag hela dagarna på hemtjänsten åt såna som inte kan resa sig upp ur sängen på hela dagen när jag gått... Men visst, det går inte att förneka att det är
käckt :)

2007-12-20 @ 18:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0