En osympatisk Emma och tjocka tanter

Godkväll på er!

Appropå dokumentären på femman: Jag vill ju egentligen inte vara sån.. men att amma sitt sjuåriga barn. Oh My God! Jag är inte så tolerant och fördomsfri som jag skulle vilja vara. Blir ju otroligt provocerad, så här gick min gräns. Jag och Alex tyckte iaf att kan ungen själv fråga efter bröstet och ta fram det, då är det dags att sluta.. :)

Middag med familjen G-W. Mucho trevligt. Middagarna ser väldigt annorlunda ut nu än vad de gjorde för drygt ett år sedan, if you know what I mean. Men trevligt. Smilla är en söt liten isbjörn!

Morris har börjat med ett roligt nytt ljud. Han gurglar som bara den. Otorligt gulligt (tycker hans mamma SÅKLART).

I måndags var jag på f&s för att träna ett baspass. Tyckte sist att det var lämpligt och ändå rätt jobbigt. Denna gång var det en annan ledare.. och nu ska jag säga en sak som kanske inte låter som det mest sympatiska jag har sagt i mitt liv men.. nånstans så tycker jag ändå inte att en jympaledare ska vara överviktig, tjock, född med kraftig benstomme (kalla det vad ni vill). Kvinnan såg ut som Carola häggqvist på skräpmatsdiet. Inget fel i det egentligen om det inte hade varit så att det påverkade passet. Hon orkade ju inte ens prata under tiden. Inget pepp, inga rörelseinstruktioner + att det inte var så jobbigt (hörde även andra klaga på att passet kändes slappt). Jag kan ändå tycka att jag betalar pengar för jympan då borde jag ju få valuta.. Ja, ska iaf inte gå på hennes pass igen. USCH, jag framställer mig själv som en inte så trevlig människa just nu. Lika bra att fortsätta.. Imorrn skulle vi träffat våran otroligt inkompetenta bankman (men han är faktiskt det.. han oxå.. ) och pratat pensionssparande men alltså.. vi  tar det en annan dag. Vi har ju ändå inga pengar att spara nu.

Over'n'out

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej
Jag valde att inte se den dokumentären, för jag blir bara förbannad. Det är inte för barnets skull man ammar så länge, om man inte bor i ett U-land, det är för att man inte vill börja klippa i den så kallade navelsträngen. Det är faktiskt vår uppgift, som förälder, att göra våra barn självständiga individer, som agerar och tänker själva! Det börjar man med vid väldigt låg ålder. 7 år är alldeles för sent!!!!!!!!!
Mia

2007-01-17 @ 12:54:52
Postat av: Tant Åsa

Alltså. Jag håller med Mia, FULLSTÄNDIGT....

Alltså nog för att man kan tycka till om gympaledarna, men Du får nog ändå va´ gla´ att det inte var en annan som var ledare.. PHU.... Det hade nog blivit en fikarast för hela gänget efter 5 minuter. Fast jag fattar vad Du menar. I en del länder har det ju böneutropare, kanske skulle va´ nåt för den gympa tanten!.

Annars händer det inte så mycket. Veckorna ser som lika ut, men det är väl den årstiden. Fast nästa helg skall vi på sparkfest, har dock ingen spark, hoppas Thomas fixar en. Jag har tänkt att jag skall åka och han sparka, låter väl som en bra idé?

Blir spännande att se ca 35 par, sparka runt Ske-hamn. problemmet är väl bara om det finns någon snö. Nuförtiden är det ju som ingen ordning.

men man får ju va´ gla trots allt att man bor här, för Ni har ju inte haft så roligt med "Per".

Kram tant Åsa

2007-01-18 @ 17:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0