Taxi? nä, jag tar sparken.

Nu har jag slagit in paket och lackat mig sjukt trött. Jag försökte ta en bild på de fantastiska julklapparna men vår kamera SUGER så får ni får inte se. Tyvärr. Jag är ju mäkta stolt.

En annan sak som SUGER är att någon har låst överlåset till källarförrådet och vi har ingen sån nyckel. Detta innebär att vi inte har tillgång till någon av våra stora resväskor så vi får väl se vad vi kan packa i, ICA-kassar och någon blå IKEA-påse? Det passar ju bra till vår lite bohemiska livsstil. Men denna utlåsning ledde till någonting gott iaf. Vi kom på att vi kan ju åka TAXI till flygplatsen. Vi åker inte gärna taxi. Värsta slöseri ju men nu efter nooooga övervägande kom vi ändå fram till att det kommer att bli en skön och avslappnad början på vårt jullov, precis som vi behöver. Det nooooga övervägandet bestod av att räkna upp några gånger då vi åkt spårvagn istället för taxi när säkert 80% av sveriges befolkning skulle ha gjort det motsatta. 
1. kl 4.45 på morgonen från östra sjukhuset efter en natt där med falska värkar. 
2. 6 dagar efter förlossning (värt att komma ihåg här är att jag var mer trasig än hel, så att gå och sånt var inte speciellt skönt) när vi åkte tillbaka för PUK (?) testet på morpan.Jag bör även tillägga att vi bor på typ andra sidan stan från Östra. 
3. Några dagar senare då jag hade typ akut UVI och tog spårvagnen med man och barn till östras gynakut. 
Ja, jag tror att andra människor skulle ha ringt taxi men vi bet ihop på norrländskt manér. Hade det varit skidföre hade vi såklart skidat iväg istället.

Oh well, nu måste jag packa lite.

tjing!

Kommentarer
Postat av: Mia

det känns skönt att veta att du har blivit en riktig Ullattibo.Man gnäller aldrig utan man biter ihop/Pappa som kanske är lite ironisk.

2007-12-23 @ 18:38:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0