Jeg er tillbage!


Lilla spöket Morpan-skorpan i pappans tröja.

Jo. Jag hade ju som ni minns en liten omröstning på bilddagboken om huruvida jag skulle fortsätta där eller plocka upp tråden här. Rösterna VÄLDE (ironin; en faders arv) in och resultatet mynnade ut i ett enstämmigt: Go back! Go back! Så, här är jag nu. Välkomna ni med. Nya som gamla.

Så vad är upp, eller som kidzen säger: wazzuup? i mitt liv?  Jag har några projekt på gång. B-uppsats. Familj. Parrelation. Jul. Hushåll. Hälsa. Tilläggsvis kan jag nämna att det också är i den ordningen prioritering görs just nu. Men bara för en vecka till. Efter det ska familj och jul äga listan.
     I och för sig åker parrelationsprojektet upp på första plats imorgon då fantastiska A och jag ska förkovra oss i snuskigt dyr och god mat, hippt klubbliv och flashig hotellvistelse med tillhörande frukostbuffé. Underbara rara Stinkan är barnpassare och vi är mer än tacksamma. Så det blir kul. Men det är ju inte utan big ANGST (läs: ångest) som vi sover borta utan Morpan. Har redan hunnit kolla av med några kvinnor med barnafödande på CV:et hur tidigt de sov utan barnet första gången. En av dessa svarade: han var nog 15 första gången vi sov borta. Månader?? Nä, ÅR!! Haha. Men sen är faktiskt det nämnda barnet en av de mest väluppfostrade tonåringar jag känner till så man ska inte underskatta det eventuella sambandet där emellan.

Nåväl, detta blev ett ok första-inlägg-på-nästan-ett-år?

Håll i hatten - det kommer mera!

- Em.

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag hoppas ni får en trevlig hotellvistelse och njut nu i fulla drag. Morris överlever och ni också. Det är ju bara över en natt!!!!!! Och enligt andra, tillförlitliga källor, så var nog övernattningen betydligt tidigare än 15 år, närmare bestämt 15 månader och anledningen till övernattning var en resa till just Göte-la-borg. Ironiskt va!? Kramisar Mia

2007-12-14 @ 22:55:43
Postat av: Lill-Frida

Mamma har alltid sagt att man inte ska dalta med barn..då blir de nervösa. Detta tolkar jag som att man kan hänga in sina barn i garderoben när man är ute och festar...eller nåt...

2007-12-14 @ 23:01:15
URL: http://linkan82.blogspot.com
Postat av: Flygarn herself

Mia: det var inte de förstafödda barnen kvinnan refererade till utan sladdisen.:)
Lill-Frida: Garderob är ju betydligt billigare än barnvakt! det gillar vi.

2007-12-14 @ 23:07:40
Postat av: Bollan

HEJ! jag missade omröstningen men jag tyckte du gjorde rätt i att gå tillbaka hit. Jag vet inte, men det känns enklare på nått sätt. Hoppas helgen var underbar!! vi ses kanske på onsdag? puss å kram

2007-12-16 @ 19:51:27
Postat av: JoanCollins

Men du ska väl inte överge Daggan alldeles?

2007-12-17 @ 23:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0