20:00

Idag har jag varit förbi skolan för att visa upp min guldklimp och för att få låna kurslitt till vårens första 10poängare - individ och grupp. Fick en hel bunt.. shit.. tydligen så blev 40% icke godkända på den kursen så det gäller att plugga ordentligt. Men jag är sjukt motiverad (som alltid innan skolstart..) så det borde ju gå. Och med ett barn så måste man va mer disciplinerad. Så det tänker jag va.

Har redan börjat läsa en artikel som handlar om hur pojkar blir pojkar och flickor blir flickor ur ett utvecklingspsykologiskt perspektiv.. otroligt intressant men man börjar ju tänka på hur man ska handla i olika situationer med Morris.. och att man måste komm aihåg att tänka på det och det och det.. Lite stressande.. men man vill ju ge sitt barn den bästa barndomen och bra verktyg för att klara av livet och bli en fin människa som mår bra. Ja, men man kan väl inte mer än sitt bästa. Mina föräldrar gjorde ju ett toppenjobb så det är väl bara att göra om det till sin grej och föra det vidare..

Morris har haft en väldigt ledsen dag.. Undrar om han hinner bli övertrött innan han somnar.. kanske.. eller så går han igenom någon slags fas.. små barn har tydligen olika faser hela tiden. Eller så har vi bara varit väldigt skonade från gråt fram tills nu..

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0