glömde..

En annan mycket bra sak är att Josefin ska flytta till Sverige i vår. BILLIGARE telefonräkning! Tjooohoo!

back to b.

Bra saker mitt i allt..

Ja, när man sitter och skriver och skriver och tänker och tänker börjar man tänka på andra saker som är roligare. Så jag tänkte tömma mig på lite roliga och bra saker för att återupprätta stämningen i min blogg.

Diverse bra saker:
1. Xela, alexico, palten, bubblan, fotbollsproffset, hunken, karln min...
2. Filmen V for Vendetta. Mucho bra. Natalie Portman är löjligt snygg i rakat hår.
3. six feet under. 21.20 på söndagar. Helig tid.

att längta till:

1. Skellefteå 28 april. Pappas 50-årsdag.
2. Barcelona 24 maj med MUTTI.
3. Sommaren och fotbollsVM på vår balkong.
 
Sen finns det såklart en hel dröööös med bra saker och personer förutom det jag har skrivit. Det här vara bara sånt som speciellt fanns i huvudet nu. Så, misströsta inte, jag tycker att DU är bäst!
/emma


11:35

Varför går det sååå trögt. Om jag inte hade slutat röka för flera veckor sedan hade jag rökt en cigg nu. Bara för att.  Jag är inte menad att skriva tentor. 3 och ett halvt halvår kvar.. av tentaskrivningar. Jag vill ju bara vara socionom NU. damn it.

Oh well. Åt weetabix för första gången i mitt liv idag.. Och det ska jag berätta att hur goda de än ser ut på paketen så smakade det för jävligt!! Och jag som lovade Alex innan, att jag skulle äta upp hela. Förlåt Alex, och jag förstår sockerbehovet. Var bara envis som en gnu i morse.

Kram så länge!



10:27

Så var jag här igen - tentaskrivning, tentaångest, tentaförnekelse, tentagnäll, tentahäxa.  Det är absolut en ond företeelse. En god skulle vara muntlig grupptentamen. En salstentamen känns till och med lockande just nu. Det var väl det här med gräset och den gröna färgen. Jag antar att jag får ta min vårgulbruna gräsmatta i handen och börja skriva. Så är det bara. Man måste ha det riktigt tråkigt så att man vet när man har riktigt kul, visst då, mamma?!

Nå, nu gick jag, för nu.

23:09

Idag har vi varit på fältbesök hos resursteamet här i hammarkullen. Otroligt intressant. Det är helt galet vad mycket intressanta (och svåra) jobb som finns.. Man vill ju liksom att man ska va klar NU och få börja jobba.. fast det vore ju stört eftersom att jag inte kan något ännu.

En sak som stör mig, vilket jag antar att man inte kommer ifrån, är att så många i klassen hela tiden hetsar upp sig över saker.. allt som ska bestämmas och göras blir sånna otroliga projekt fast än det inte alls är så  svårt..  Kan verkligen irritera mig på sånna masspsykoser..  typ grupparbetesträffar och utlämningen av tentafrågor. Guuuud! ( hej, här sitter jag och tittar ner från mina hööööga hästar.. )

Ja.. känns som att jag baaaara gnäller hela tiden i min blogg.. men shit, det finns så mycket saker som irriterar mig här i världen så här är väl ett bra ställe att let it out, så att säga.

Pappa min fyller 50 bast på arbetarnas dag. Då ska jag swooscha upp. Har ju inte sett Mia, Kenneth, Victor, Gabbe, Olli och Elvira sen i slutet av juli förra året. Jag är ju helt uppenbarligen en pretty dålig plastdotter och syrra! Pappa var ju här i götet för inte så längesedan...

Nå, nu är det snart säng som gäller. God natt!



15:16

Vi har fått hemtentafrågorna idag. Den här gången börjar jag med att städa lägenheten så att jag lättare kan fokusera på tentan. Jag har torkat skåpen i köket invändigt, tvättat, dammsugit.. har toaletterna och sovrummet kvar. Sen kan jag sätta mig ner och skriva den bästa tentan ever. Tack och lov kändes inte frågorna så jättesvåra. Inte alls som i förra kursen jag läste.

Hhhmm.. jag har missat lunchen.. undrar när alex-palex kommer hem. Jag är sugen på kebab.. gissar att det inte är något som alex är intresserad av..

Fick träffa emma B i helgen. Det var himla fint att se henne igen. Det var ett tag sedan.  I fredags åt vi på stinas restaurang. Åt en väldans god laxpasta.. (såklart inte lika god som mammas.. men helt ok god!)

Oh well.. keep on going. Hoj!





RSS 2.0